petak, 20 septembar, 2019.
Ovo je prvi deo baze završnih radova koje su pisale studentkinje i studenti jednogodišnjeg Alternativnog programa Centra za ženske studije; oni su pisani kao uslov za dobijanje Sertifikata, a kriterijumi za uspešne radove odgovarali su seminarskim radovima na nivou osnovnih studija.

Dara-SljukicGeneracija 2016/17

Apstrakt

U ovom radu analiziraju se prva dva toma Moje genijalne prijateljice (L’amica geniale 2011-2016) autorke Elene Ferante (Elena Ferrante) kroz okvir teorije žanra romana o razvoju (Bildungsromana). Ova žanrovska analiza istovremeno podrazumeva osvrt na glavne teme romana, jer se polazi od ideje da se forma i sadržaj uzajamno oblikuju. Tekst prolazi kroz neka od glavnih pitanja koja se postavljaju u proučavanju (ženskog) Bildungsromana: uloge protagonistkinje/ā, odnosa heteroseksualnih i prijateljskih veza, prirode preprekā na razvojnom putu junakinje/ā, dinamike tog razvojnog puta i, naravno, kraja – obrazovnog procesa kao i narativnog toka. Cilj teksta jeste određenje osnovnih formalnih i tematskih karakteristika Ferantinog proslavljenog romana, ali i mapiranje njegovog mesta u okviru tradicija „muškog“ i „ženskog“ Bildungsromana.

Ključne reči: Elena Ferante (Elena Ferrante), ženski Bildungsroman, Moja genijalna prijateljica, Napolitanska tetralogija

Studentski radovi

Designed By
Powered By
© 2017. Centar za ženske studije, Beograd